فروش ملک در امارات و دبی ، پیش خرید ملک در امارات و دبی ،خرید ملک در دبی موسسه حقوقی و مهاجرتی یسنا

خرید ملک در امارات و دبی ، پیش خرید ملک در امارات و دبی ، موسسه حقوقی و مهاجرتی یسنا

قبول وکالت و مشاوره در خرید و فروش ملک در امارات ( دبی ) زیر نظر وکیل متخصص اماراتی
موسسه حقوقی و مهاجرتی یسنا با همکاری وکلای متخصص اماراتی در خصوص اختلافات بسیاری که فیمابین پیمانکاران ، صاحبان املاک  و مستغلات تجاری  بوده و اختلافات بین موجر و مستاجر ، مستاجران تجاری و مدیران پروژه های توسعه بشردوستانه در کشور امارات متحده عربی ایالت های ( ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، فجیره، راس الخیمه، ام القوین ) ، مشاوره خود را به موقع ارائه داده و اختلافات زیادی را از طریق دادخواهی، داوری یا مذاکره حل و فصل کرده اند.
هر گونه اختلافات ملکی خود در کشور امارات متحده عربی ایالت های ( ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، فجیره، راس الخیمه، ام القوین )  با مشاورین املاک یا طرف قراردادی خود با وکیل موسسه ما مطرح نمایید وکلای ما بهترین و کوتاه ترین مسیر را برای احقاق حق شما طی خواهند نمود .
یکی از مسایل خیلی مهم در اقامه دعوا توجه به مرور زمان دعواست .دعاوی حقوقی بسته به نوع دعوا نهایتا تا ۱۵ سال از زمان اختلاف قابل طرح در دادگاه هستند .بسیاری از اوقات مشاهده شده افراد بدون توجه به زمان طرح دعوا با هزینه کرد فراوان در دادگاه اقدام به باز کردن پرونده نموده اند و دعوای آنها به علت مرور زمان قابلیت رسیدگی پیدا نمیکند . بنابراین پیش از هر اقدام حقوقی با وکلای متخصص ما مشورت نمایید .

 خدمات موسسه حقوقی یسنا در امور حقوقی املاک و مستغلات به شرح زیر می باشند:
۱- مشاوره به موکلان پیش از اتخاذ هر نوع اقدام  قانونی در خصوص جایگاه قانونی خود در اختلاف ملکی
۲- تهیه اسناد مورد نیاز برای انجام معاملات با صاحبان املاک و مستغلات
۳- مذاکره و وکالت در دادگاه
۴- اقامه دعوای ملکی در دادگاه های حقوقی مربوطه در امارات متحده عربی به طور کلی و به ویژه در دبی
۵- بررسی رژیم حقوقی و مسئولیتهای قانونی مشاور املاک
یکی از خدمات ما طی چند سال اخیر مشاوره برای اخذ وام بانکی برای خرید ملک و ارائه مشاوره برای تامین وثیقه و تامین مالی بوده است .

مزایای مهاجرت به امارات از طریق خرید ملک
اگر قصد مهاجرت به امارات از طریق خرید ملک را دارید باید پیش از هر گونه اقدام، با مهم ترین مزایا و معایب خرید ملک در این کشور عربی آشنا شوید. مهم ترین مزایا خرید ملک در امارات به شرح زیر است:
۱- در کشور امارات و به خصوص شهر دبی مدارس و دانشگاه های بسیاری وجود دارد که از اعتبار بین المللی قابل قبولی برخوردار هستند. با مهاجرت به دبی از طریق خرید ملک می توانید فرزندان خود را از امکان تحصیل در امارات با استانداردهای آموزشی بهره مند سازید.
۲- درمان و بهداشت یک اصل مهم در بین مهاجرین برای اقامت در یک کشور در نظر گرفته می شود. کشور امارات از سیتم بهداشت و درمان مدرنی بهره است و شما می توانید با مهاجرت به این کشور از این خدمات برخوردار شوید.
۳- سیستم حمل و نقل در این کشور با مکانیزم پیشرفته ای صورت می پذیرد و شما عزیزان می توانید به راحتی در بین شهرهای این کشور تردد کنید و هزینه قابل قبولی برای آن بپردازید.
۴- کشور امارات از نظر امنیت در سطح بالایی قرار دارد و جزو امن ترین کشورهای منطقه است. آمار جرم و جنایت در امارات و شهر دبی پایین است و این یک مزیت عالی برای مهاجرت خانواده ها به امارات از طریق خرید ملک است.
۵- معمولا افرادی که از طریق خرید ملک به امارات مهاجرت می کنند، همراه خانواده خود کسب اقامت کرده اند. در امارات مراکز خرید بسیاری برای تامین مایحتاج خانواده ها وجود دارد که می توانید با کیفیت ترین محصولات را از آن ها خریداری کنید.
۶- اقتصاد کشور امارات رو به رشد است و امید است با مهاجرت به امارات از طریق خرید ملک موقعیتی را برای خود و فرزندانتان فراهم کنید تا آینده آن ها بیش از پیش مطلوب به نظر برسد.
۷- متقاضیان مهاجرت به دبی از طریق خرید ملک می توانند پس از انتقال سند رسمی، برای اجاره دادن ملک مذکور اقدام کنند و این یکی از مزیت های مهم برای مهاجرین است.
۸- کشور امارات و به خصوص شهر دبی دارای اماکن تفریحی و گردشگری بسیاری است که خانواده ها می توانند با حضور در آن ها از زندگی در حاشیه خلیج فارس لذت ببرند.

شرایط خرید ملک در امارات
جهت فروش ملک ضرورتی به حضور فروشنده به‌منظور انتقال مالکیت ملک نیست. مالک می‌تواند وکالتی به‌منظور انتقال ملک به کفیلی در دبی داده و این وکیل قادر خواهد بود این انتقال را در غیاب صاحب ملک انجام دهد. لازم بذکر است که این وکالت‌نامه در سفارتخانه امارات و ممهور به مهر سفارت واقع در کشور مالک تنظیم و صادر می‌گردد. وکیل شخص در دبی با این وکالت‌نامه قادر به خرید ملک در دبی و فروش ملک در دبی می‌باشد.
کشور امارت متحده عربی برای متقاضیان خرید ملک در امارات و اخذ اقامت امارات از طریق خرید ملک دو نوع ویزا صادر می‌نماید، یکی از ویزاها اقامت دو تا ۱۰ سال باتوجه‌به قیمت ملک و دیگری اقامت ۶ ماه می‌باشد که امکان ورود به کشور امارات برای چندین بار را فراهم می‌نماید.
درویزای نوع اول پس از خرید ملک در امارات درصورتی‌که ملک خریداری شده دارای ارزش یک میلیون تا پنج میلیون درهم باشد، اقامت صادر شده دو سال است و با اخذ این ویزا بعد از ۲ سال فرد می‌تواند اقامت دائم دبی را برای خود و خانواده‌اش دریافت کند. قیمت ملک بین ۵ الی ۱۰ میلیون درهم باشد، اقامت صادره ۵ سال و اگر ارزش ملک بیش از ۱۰ میلیون درهم باشد، اقامت صادره ۱۰ سال خواهد بود، این نوع اقامت در پاسپورت فرد درج می‌گردد و تا زمانی که ملک به شخص دیگری فروخته نشده است، قابل تمدید است.

ویزای نوع دوم ۶ ماهه وشرایط ویزای ۶ ماهه دبی:
۱- خرید ملک باارزش حداقل ۱۰۰۰۰۰۰ درهم امارات
۲- خرید املاکی که گواهی پایان کار داشته باشند (امکان خرید املاک پیش‌فروش وجود ندارد.)
۳- در شرایطی که یک ملک توسط چند نفر خریداری شود، میزان سهم هر یک از سهام‌داران باید حداقل ۱۰۰۰۰۰۰ درهم امارات باشد.
۴- امکان تمدید این ویزا وجود دارد اما منجر به دریافت اقامت دائم نخواهد شد
۵- با این ویزا امکان کارکردن برای فرد و همراهان وی وجود ندارد
۶- هزینه تمدید اعتبار این ویزا ۱۱۰۰ درهم امارات است.

مدارک لازم برای خرید ملک در کشور امارات
برای خرید ملک در امارات نیز مانند هر اقدام دیگری فرد باید مدارکی داشته باشد و این مدارک را در زمان خرید به سازمان‌های مربوطه ارائه کند. این نکته را به‌یاد داشته باشید که جمع‌آوری صحیح مدارک در پروسه خرید ملک از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی از مهم‌ترین مدارکی که متقاضیان خرید ملک در کشور امارات برای طی کردن مسیر خرید باید فراهم کنند، به شرح زیر هستند:
۱- پاسپورت و مدارک هویتی متقاضی خرید ملک.
۲- ویزا و اجازه اقامت در امارات.
۳- قرارداد خرید و فروش ملک که شرایط و ضوابط خرید ملک در آن مشخص شده باشد.
۴- گواهی از سازنده یا مالک قبلی برای املاکی که مستقیما از سازنده خریداری نشده و در بازار ثانویه به فروش رفته باشند.
۵- وکالت‌نامه درصورتی‌که سرمایه‌گذار ملک را از طریق وکیل یا از نماینده رسمی سازنده خریداری کرده باشد.

قوانین خرید ملک در کشور امارات ( ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، فجیره، راس الخیمه، ام القوین )
قانون املاک و مستغلات ماده ۷ که به قانون ثبت زمین معروف است در سال ۲۰۰۶ تصویب شد. قانون ثبت زمین جنبه های قانونی خرید ملک در امارات ، دبی را تنظیم می کند. ماده (۷) این قانون مشخص می کند که چه کسانی می توانند ملکی را در امارات ، دبی خریداری کنند و مالک آن شوند.
بر طبق این قانون اگر تبعه امارات یا یک شهروند GCC ( عربهای شورای همکاری خلیج فارس) هستید، می توانید در هر نقطه از امارات ، دبی ملکی را خریداری نمایید. کسانیکه شهروند امارات یا شورای همکاری خلیج فارس نیستند، نیز می توانند در امارات ، دبی ملک بخرند.
با این تفاوت که ملک مورد نظر باید در یکی از مناطق آزاد (FREE HOLD) باشد. حاکم امارات هر چند وقت یکبار، مناطقی را به عنوان مناطق آزاد تعیین می کند و اداره زمین دبی (DLD) مجری این قانون در امارات است.

مناطق مجاز خرید ملک در امارات ، دبی برای خارجی ها
اداره زمین دبی فهرستی از مناطقی که مهاجران مجاز به خرید ملک در آنجا هستند را منتشر می کند. متقاضیان خارجی می توانند املاک واقع در مناطق آزاد (FREEHOLD) را خریداری نمایند. توصیه می کنیم قبل از امضای هر گونه قرارداد خرید ملک، سایت اداره زمین را بررسی کنید تا مطمئن شوید ملک مورد نظر شما جزء مناطق فری هلد امارات ، دبی است.
در ادامه، لیست مناطق آزاد پرطرفداری که سرمایه گذاران خارجی می توانند در آنجا ملک خریداری کنند را آورده ایم:
۱- مارینا دبی
۲- برج های دریاچه جمیرا (JLT)
۳- بیزینس بی
۴- داون تاون دبی
۵- داماک هیلز
۶- امارات هیلز
۷- حلقه روستای جمیرا (JVC)

مراحل قانونی خرید ملک در امارات ( دبی، ابوظبی، شارجه، عجمان، فجیره، راس الخیمه، ام القوین )
برای خرید ملک در امارات ، دبی چهار مرحله قانونی وجود دارد. برای داشتن یک سرمایه گذاری و خرید مطمئن باید مراحل زیر را دنبال کنید:
۱-  با شرایط فروش ملک موافقت کنید
هنگامیکه ملک ایده ال خود را در امارات ، دبی پیدا کردید، نوبت به این می رسد که با فروشنده بر سر توافق بر روی شرایط فروش مذاکره کنید. موسسه حقوقی یسنا با همکاری وکلای اماراتی به شما اکیدا توصیه می کند که در این مرحله از یک وکیل املاک واجد شرایط ما کمک بگیرید تا او از طرف شما مذاکره کند و مطمئن شود که شما بهترین سرمایه گذاری را انجام می دهید. در این مرحله باید در مورد قیمت، روش پرداخت (خرید نقدی یا اقساطی) و سایر جزئیات مهم مانند اینکه آیا ملک مبله تحویل داده خواهد شد یا خیر، توافق کنید تا از بروز مشکلاتی که ممکن است در ادامه فرایند خرید ملک اتفاق بیفتد، جلوگیری شود.
۲- یادداشت تفاهم را امضا کنید
هنگامیکه بر سر تمام شرایط اصلی با فروشنده به توافق رسیدید، باید فرم F که به یادداشت تفاهم نیز شناخته می شود، را امضا کنید. فرم F را می توانید از وب سایت رسمی اداره زمین دبی (DLD) دریافت کنید. این سند به عنوان مبنای قرارداد فروش ملک استفاده می شود. اگر تجربه ای در زمینه بازار املاک و مستغلات امارات ندارید، استفاده از خدمات مشاوره ای یک وکیل املاک ایده خوبی است تا مطمئن شوید که قرارداد کاملا قانونی است و منافع شما در آن به بهترین شکل ممکن در نظر گرفته شده است.
هنگامیکه فرم F نهایی شد، باید توسط خریدار و فروشنده در حضور شاهد امضا شود. این کار معمولا در دفاتر ثبت معتبر انجام می شود. در زمان امضا، خریدار باید ۱۰ درصد از مبلغ کل قراردارد را به عنوان ودیعه پرداخت نماید که البته پس از اتمام فرایند نقل و انتقال سند، این مبلغ به خریدار برگردانده می شود.
۳- درخواست NOC از سازنده
پس از امضای تفاهم نامه، لازم است برای دریافت گواهی عدم اعتراض (NOC) از توسعه دهنده، اقدام نمایید. در این مرحله، خریدار، فروشنده و مشاور املاک در دفتر شرکت سازنده حضور پیدا می کنند. سند NOC تایید می کند که شرکت صادر کننده گواهی، هیچ اعتراضی درباره فرایند معامله ملک مورد نظر ندارد. همچنین، تمام هزینه های مربوط به خدمات ملک پرداخت شده است و هیچ هزینه معوقه ای وجود ندارد.
۴-انتقال مالکیت در اداره اراضی امارات
در این مرحله، خریدار و فروشنده باید برای انتقال مالکیت ملک به دفتر دپارتمان زمین دبی مراجعه نمایند. قبل از مراجعه به دفتر، مطمئن شوید که مدارک و اسناد زیر را آماده کرده اید:
۱- یک چک قابل پرداخت به ارزش مبلغ کل قرارداد جهت تحویل به فروشنده
۲- اصل مدارک شناسایی خریدار و فروشنده
۳-  صادر شده توسط شرکت سازنده NOC
۴- فرم امضا شده‌ی F
انتقال مالکیت ملک در چند مرحله کوتاه انجام می شود:
۱- مدارک و اسناد مورد نیاز را ارائه می دهید
۲- مدارک تایید می شوند
۳- هزینه های لازم (در ادامه توضیح داده شده است) را پرداخت می کنید
۴- یک ایمیل تایید دریافت می کنید
۵-  و در نهایت، سند مالکیت جدید برای شما صادر می شود.
انتقال مالکیت می تواند در یک روز انجام و یک ایمیل تایید برای خریدار ارسال شود. علاوه بر این، یک سند مالکیت جدید به نام خریدار صادر می شود که نشان می دهد خریدار مالکِ جدید ملک است.

بررسی هزینه های مرتبط با خرید ملک در دبی
در ادامه، تمامی هزینه های جانبی مربوط به خرید ملک در دبی را توضیح داده ایم:
هزینه های DLD
هنگام خرید ملک، هزینه DLD باید پرداخت شود. این هزینه که ۴ درصد از مبلغ کل قرارداد به اضافه ۵۸۰ درهم است، معمولا توسط خریدار پرداخت می شود.
هزینه های ثبت سند
هزینه های ثبت سند برای املاک زیر ۵۰۰ هزار درهم، ۲ هزار درهم به اضافه ۵% ارزش افزوده است. برای املاکی که قیمت خرید آنها بیشتر از ۵۰۰ هزار درهم است، هزینه ثبت ۴ هزار درهم به اضافه ۵% مالیات بر ارزش افزوده است.
هزینه های ثبت وام مسکن
اگر ملک را با استفاده از وام مسکن خریداری کرده باشید، هزینه ثبت وام مسکن ۰٫۲۵ درصد از مبلغ وام بعلاوه ۲۹۰ درهم می باشد.
هزینه های مشاور املاک
مشاوران املاک در امارات معمولا ۲ درصد از قیمت خرید به اضافه ۵% مالیات بر ارزش افزوده را دریافت می کنند.
هزینه های حمل و نقل
استفاده از خدمات وکیل املاک باتجربه برای اطمینان از اینکه مراحل خرید ملک در دبی کاملا قانونی پیش می رود، کار عاقلانه ای است. هزینه های حمل و نقل جهت بازدید از پروژه های مسکونی از ۶ هزار درهم تا ۱۰ هزار درهم متغیر است. البته با استفاده از خدمات مشاوره ما در سایان هوم دبی می توانید از تور یکروزه رایگان دبی گردی بهره مند شوید.
هزینه های NOC
هزینه صدور NOC بسته به شرکت سازنده متغیر است. اما معمولا بین ۵۰۰ درهم تا ۵ هزار درهم می باشد.

تابعیت کشور امارات از طریق خرید ملک
اگر قصد مهاجرت به امارات از طریق خرید ملک و اخذ تابعیت این کشور را دارید در ابتدا باید به این نکته دقت داشته باشید که کشور امارات از جمله کشورهایی در جهان است که تابعیت خود را به مهاجرین اعطا نمی کند. اخذ تابعیت کشور امارات به ندرت اتفاق می افتد و برای آن لازم است شرایط و قوانین خاصی در نظر گرفت. افراد از طریق خرید ملک تنها می توانند خواستار اعطای اقامت در این کشور شوند و با خرید ملک به هیچ عنوان نمی توان برای اخذ تابعیت پیش قدم شد.
یکی از شرایط اخذ تابعیت کشور امارات، ازدواج با یک مرد یا زن تبعه اماراتی است. البته اعطای تابعیت در صورت ازدواج با یک تبعه اماراتی تنها در صورتی اتفاق می افتد که برای دولت امارات محرز شود که ازدواج صوری و فقط برای اخذ تابعیت نبوده است. در چنین شرایطی نیز باید سه سال از زمان ازدواج رسمی فرد خارجی با یک تبعه اماراتی بگذرد. گذشته از این تحت شرایطی خاص به ندرت اتفاق می افتد که افراد پس از سی سال اقامت در امارات می توانند برای اخذ تابعیت اقدام نمایند.
اگر پنج سال از اقامت فرد در کشور امارات گذشته باشد، تحت شرایطی خاص می تواند برای دریافت پاسپورت اماراتی اقدام نماید. دقت داشته باشید که پاسپورت امارات یکی از معتبرترین پاسپورت ها در سطح جهان است. در واقع این موضوع را می توان یکی از مزایای مهاجرت به دبی از طریق خرید ملک در نظر گرفت. کشور امارات از جمله کشورهایی در جهان است که تابعیت دوگانه را قبول ندارد و فرد مهاجر پس از اخذ تابعیت اماراتی می بایست تابعیت قبلی خود را ترک نماید.

موسسه حقوقي مهاجرتی یسنا هميار و پشتيبان شماست.
در اين همياري چتر امنيت و اطمينان خاطر بر كليه روابط تجاري شما سايه انداز خواهد بود. ما با ارائه خدمات مشاوره اي و حقوقي تخصصي به شما همواره حقوق شما را تضمين كرده و به شما اين اطمينان خاطر را مي دهيم كه حق را مي شود محافظت نموده و در جريان رسيدگي آنرا احقاق نمود.

 

 مدیر عامل موسسه حقوقی و مهاجرتی یسنا
مهدی افشارزاده