وکیل جنایی ( کیفری ) در امارات دبی ، وکیل مدنی ( حقوقی ) در امارات ، دبی ، موسسه حقوقی یسنا

وکیل جنایی در امارات ( دبی )، وکیل مدنی ( حقوقی ) در امارات ( دبی ) ، قبول وکالت در امارات ( دبی ) ، مشاور حقوقی در امارات ( دبی)

قبول وکالت و مشاوره در دعاوی مدنی (حقوقی ) و جرایم جنایی ( کیفری ) در کشور امارات متحده عربی توسط وکیل پایه یک دادگستری
موسسه حقوقی یسنا از یک تیم متخصص تشکیل شده است. وکلایی که در این موسسه فعالیت می کنند جمعی از بهترین وکلای بین المللی با همکاری وکلای پایه یک کشور امارات متحده عربی هستند. اگر یک پرونده مدنی یا جنایی در کشور امارات متحده عربی  ایالات های ( دبی ، ابوظبی ، شارجه ، راس الخیمه ، فجیره ، عجمان ، ام القوین ) دارید و به دنبال یک وکیل مدافع برای پرونده خود در امارات هستید مفتخریم با بهره مندی از وکلای پایه یک دادگستری ، حقوقدانان و مشاورین مجرب، آمادگی خود را جهت ارائه کلیه خدمات حقوقی به نحو شایسته، در کشور امارات متحده عربی به اشخاص حقیقی و حقوقی اعلام نماییم.

وکیل جنایی ( کیفری )  در کشور امارات متحده عربی
وکیل کیفری به وکیلی اطلاق می شود که متبحر در امور جنایی ( کیفری )  بوده و مشرف به قوانین و مقررات جزایی کشور امارات متحده عربی باشد . دعاوی جنایی به مجموعه ای از دعاوی اطلاق می گردد که قانونگذار نسبت به آن جرائم جرم انگاری کرده و  پس از طرح آن دعاوی، در بیشتر اوقات دادسرا شروع به رسیدگی نموده و اقدام به کشف جرم، تعقیب متهم و تحقیقات مقدماتی می نماید.
وکیل جنایی در تمامی مراحل پیگیری پرونده که ممکن است در مراجع مختلفی صورت گیرد مانند پلیس، سی آی دی ، دادسرا، دادگاه جنایی بدوی، دادگاه استیناف، دادگاه تمیز( دیوان عالی کشور) تسلط و تبحر داشته و به روند رسیدگی جرایم مختلف در پرونده های جنایی آگاهی کامل دارد.
جرایم جنایی ( کیفری ) در کشور امارات متحده عربی چیست؟
در تعریف جرایم جنایی ( کیفری )  این گونه بیان می داریم که، جرایم جنایی به مجموعه ای از رفتار و اعمالی گفته می شود که توسط قانون جزایی امارات برچسب جرم به آن ها زده شده است  و در اصطلاح حقوقی جرم انگاری شده است.
در حالتی ساده تر جرایم جنایی به این معناست که اگر فردی در جامعه مرتکب رفتاری شود که طبق قانون برای آن رفتار مجازات در نظر گرفته شده باشد می گویند جرم انگاری صورت گرفته است و به سبب آن که این رفتار و عمل در قانون جرم است برای آن مجازات قرار داده اند و آن را تحت عنوان جرایم جنایی می دانند که در اینجا یک وکیل جنایی متخصص می داند چه رفتار و اعمالی در حوزه جرایم کیفری است.
وظایف وکیل جنایی ( کیفری ) در کشور امارات متحده عربی
وکیل جنایی به عنوان نماینده حقوقی موکلانش در دادگاه‌ها و در مقابل سازمان‌های قضایی، وظایف متعددی برعهده دارد که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم:
۱- مشاوره حقوقی:
وکیل جنایی درامارت باید به موکلان خود مشاوره حقوقی ارائه دهد و آن‌ها را در مورد حقوق و تعهدات‌شان آگاه سازد که شامل توضیح مراحل دادرسی، حقوق و تعهدات موکل در دادگاه و پیگیری پرونده‌های آینده می‎‌شود.
۲- نمایندگی در دادگاه:
وکیل جنایی درامارت مسئول نمایندگی موکل در دادگاه است. او باید به عنوان نماینده موکل خود در تمامی مراحل دادگاه حضور پیدا کرده و از حقوقش در دادرسی دفاع کند.
۳- تهیه دفاعیه و ارائه دفاع:
وکیل جنایی درامارت باید دفاعیه را برای موکل خود تهیه کرده و در دادگاه ارائه دهد. این دفاعیه شامل بررسی شواهد، ارائه دلایل قانونی و حمله به ادعاهای مخالف است.
۴- تحقیق و جمع‌آوری شواهد:
وکیل جنایی درامارت مسئول بررسی و تحقیق درباره موضوع پرونده، جمع‌آوری شواهد و ارائه مدارک مورد نیاز برای دفاع موکل است.
۵- پیگیری قوانین و مقررات:
وکیل جنایی درامارت باید با قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌های مربوط به پرونده آشنا باشد و بر اساس آنها دفاع کند.
۶- حفظ محرمانگی اطلاعات:
وکیل جنایی درامارت ملزم به حفظ محرمانه بودن اطلاعات موکل است و نباید اطلاعات مربوط به پرونده را با سایر افراد به اشتراک بگذارد.
۷- تحلیل و استراتژی‌گذاری:
وکیل جنایی درامارت باید توانایی تحلیل پرونده را برای دفاع موکل داشته باشد و به بهترین نحو ممکن برای حفظ حقوق موکل خود عمل کند.

انواع جرایم جنایی ( کیفری ) از نظر قانون در کشور امارات متحده عربی
 جرایم جنایی در قانون امارات بسیار گسترده هستند که هر کدام از آن ها ذیل یک عنوان قانونی قرار می گیرند و برای آن ها مجازات در نظر گرفته شده است که در اینجا ما به چند مورد از مهم ترین جرایم جنایی که از دید وکیل جنایی متخصص در امارات بیشترین موارد مطرح شده در دادگاه ها هستند اشاره خواهیم کرد و سه مورد از آن ها را برای شما توضیح خواهیم دادید .
۱- جرم قتل
۲- جرم سرقت
۳- جرایم سایبری و رایانه ای
۴- جرم کلاهبرداری
۵- جرم جعل
۶- جرم خیانت در امانت
۷- جرم قاچاق مواد مخدر
۸- جرم قاچاق کالا و ارز
۹- جرم تن فروشی
۱۰- جرم ضرب شتم
۱۱- جرم تحصیل مال از راه نامشروع

جرم قتل در کشورامارات متحده عربی
یکی از جرایم جنایی که در قانون مجازات کشور امارات برای آن مجازات در نظر گرفته شده است جرم قتل می باشد که، در قانون مجازات اسلامی در خصوص قتل صحبت کرده و آن را به سه حالت عمد ، شبه عمد و خطای محض تقسیم کرده است و متناسب با هر یک از حالات ، مجازاتی برای آن ها مطابق قانون تعیین کرده است .
در اینجا شخصی که مورد اتهام قتل قرار گرفته است و یا اولیای دم مقتول می توانند از یک وکیل جنایی در امارات که می تواند متخصص در بحث قتل باشد کمک بگیرند و کلیه کارهای مربوط به پرونده خود را به او بسپارند تا با توجه به حساسیتی که در بحث جرم قتل وجود دارد بتوانند به حق خود دست پیدا کنند .
جرم سرقت در کشور امارات متحده عربی
یکی دیگر از جرایم جنایی در امارات که در قانون مجازات اسلامی برای آن مجازات در نظر گرفته شده است ، جرم سرقت می باشد سرقت عبارت از ربودن مال متعلق به غیر است. سرقت خود به دو حالت حدی و تعزیری تقسیم می شود که تعیین نوع هر کدام می تواند در خصوص این که چه مجازاتی برای فرد داده شود ، بسیار تاثیر گذار باشد و تشخیص این که فرد مرتکب چه نوع از سرقت شده است با قاضی رسیدگی کننده به پرونده می باشد . حال در اینجا خیلی اهمیت دارد که فرد متهم به سرقت و یا شخصی که مورد سرقت واقع شده است از یک وکیل جنایی در امارات کمک بگیرد تا بتواند به آن چه که حق اوست برسد چرا که وکیل جنایی خیلی بهتر از فردی که تخصص در این امر ندارد می تواند در خصوص جرایم جنایی به فرد کمک نماید .
جرایم سایبری و اینترنتی در کشور امارات متحده عربی
یکی دیگر از جرایم جنایی که در قانون امارات برای آن مجازات در نظر گرفته شده است جرایم سایبری می باشد که به آن جرایم اینترنتی نیز می گویند . قانون جرایم سایبری به صورت کامل در خصوص رفتار و اعمالی که در دنیای سایبری که مربوط به کامپیوتر و اطلاعات است صحبت کرده و مجازات هایی متناسب با عمل ارتکابی قرار داده است . از جمله این جرایم جنایی  جرایم مربوط به فیشینگ ، تقلب و باج گیری انلاین اشاره نماییم. که در هر مورد از این موارد اگر فردی مورد ضرر واقع شد می تواند از وکیل متخصص در امور مربوط به جرایم سایبری که  جزئی از جرایم جنایی است یاری بگیرد .
جرم جعل و استفاده از سند مجعول در کشور امارات متحده عربی
یکی از مهمترین ارکان جرم جعل که به آن توجه می شود ، امکان ورود ضرر است . یعنی صرف اینکه شما امضای شخصی را روی یک کاغذی درج کنید ، تا زمانی که آن درج امضا بالقوه و یا بالفعل ضرری را به صاحب امضا وارد نکند ، جرم جعل اتفاق نیافتاده است . بر اساس تجربیات وکلای متخصص پرونده جعل ، یکی از پرتکرار جرم جعل درج تاریخ مقدم و یا موخر بر تاریخ واقعی است . به عنوان مثال شخصی که در تاریخ امروز سندی را امضا میکند ، تاریخ آن را سه ماه قبل درج کند ، این مورد از مصادیق تقدیم تاریخ و جعل است.
جرم کلاهبرداری در کشور امارات متحده عربی
کلاهبرداری جرمی است که در آن فرد با توسل به وسایل متقلبانه، طرف مقابل خود را فریب داده و به این وسیله مال دیگری را حتی با رضایت و همراهی وی برده و البته شرط آن، منفعت مالی خود کلاهبردار یا شخص دیگری از این جریان است. بنابراین افراد با رضایت، مال خود را تقدیم کلاهبردار می کنند.
 جرم خیانت در امانت در کشور امارات متحده عربی
خیانت در امانت یک جرم مشخص شده در قانون کشور امارات است. موضوع این جرم اموال یا اسناد مالی است که به امانت در اختیار شخص قرار گرفته و شخص خیانت در این امانت می نماید.اما باید توجه داشت که خیانت موضوع قانون دارای شرایط خاصی بوده که ممکن است با خیانتی که در عرف جامعه معروف است گاهاً تفاوت داشته باشد.
جرم تن فروشی در کشور امارات متحده عربی
تن‌فروشی (تبادل خدمات جنسی در ازای دریافت پول) در امارات متحده عربی امری غیرقانونی است. اما برخی فعالیت‌های مرتبط، داشتن و مدیریت تن‌فروش‌خانه و فحشا در هتل‌ها تا وقتی که آشکار نباشند، توسط حکومت تحمل می‌شوند. تن‌فروشی در بیشتر بخش‌های این کشور بسیار کم است و تنها در چند شهر آن شدید است.

وکیل مدنی در کشور امارات متحده عربی
وکیل مدنی در امارات ، شخصی است که در زمینه حقوق مدنی فعالیت دارد و وظیفه‌ او دفاع از حقوق موکل خود در برابر طرف دوم دعاوی است. وکیل مدنی، نماینده‌ قانونی موکل خود در دادگاه است، بنابراین موظف است به دفاع از حقوق وی است. وکیل مدنی باید بر کلیه قوانین و مقررات مدنی مسلط بوده و دارای دانش و مهارت و تجربه لازم باشد.
هدف اصلی این دعاوی مدنی در امارات، اعمال عدالت، رعایت حقوق افراد و حل‌وفصل اختلافات است. برای رسیدن به نتیجه‌ای منطقی و عادلانه، نیازمند دانش و تجربه حقوقی است تا مسیر حل‌وفصل اختلافات به بهترین شکل ممکن طی شود و حقوق طرفین به‌درستی رعایت شود. بسته به هر نوع پرونده نیز باید به سراغ وکیل با تخصص ویژه در آن زمینه بروید، مثلاً در دعاوی خانوادگی، ارث ، وصول مطالبات ، ملکی ، مهاجرت ، ثبت شرکت …..
هر آنچه باید در مورد دعاوی مدنی در کشورامارات متحده عربی بدانید
دعاوی مدنی در امارات می‌توانند در زمینه‌های مختلفی از جمله قوانین مدنی، تجاری، خانواده و غیره پیش آیند. موضوعات مختلفی مانند اختلافات مالی، تعارض نظر در قراردادها، خسارت‌ها، حقوق و تکالیف خانوادگی، جرایم و تخلفات قانونی و… ممکن است به دعاوی مدنی منجر شوند. ازاین‌رو، دعاوی حقوقی نقش مهمی در حفظ حقوق و تعیین تکالیف افراد و سازمان‌ها در جامعه دارند و از طریق رسیدگی به این دعاوی، دیوان‌ها و سیستم مدنی به‌ منظور اجرای عدالت و حل‌ وفصل اختلافات فعالیت می‌کنند.
در دعاوی مدنی مانند دعاوی ملکی، طرفین شاکی و متشاکی می‌توانند از مراجع قضایی و دادگاه‌ها استفاده کنند تا اختلافات خود را حل کنند. این اختلافات ممکن است از راه رسیدگی به شکایت‌ها، ارائه دلایل و مدارک، تجزیه‌ وتحلیل شواهد، شنیدن شهود و دفاع در دادگاه به روش قانونی و توسط وکلای مدنی مربوطه رسیدگی شود. هدف اصلی دعاوی مدنی ، اعمال عدالت، رعایت حقوق افراد و حل‌وفصل اختلافات است. این دعاوی می‌توانند به‌صورت داوطلبانه یا اجباری پیش آید و ممکن است به توافقات و قراردادهایی منجر شود که مسیر حل‌وفصل اختلافات را تسهیل کنند.

صفر تا صد انواع دعاوی مدنی در کشور امارات متحده عربی
تقسیم‌بندی‌های گسترده، متنوع و بسیار وسیعی برای انواع دعاوی مدنی وجود دارد که حتی در برخی موارد، تفکیک آن‌ها را سخت می‌کند ، اما به‌ صورت کلی دو بخش‌بندی اصلی وجود دارد که شامل موارد زیر است:
 ۱- دعاوی مالی مدنی در کشور امارات متحده عربی
۲- دعاوی غیر مادی مدنی در کشور امارات متحده عربی
در هر دو دسته مذکور، دعاوی مدنی ممکن است از مراجع قضایی مختلفی مانند دادگاه‌های مدنی، جنایی، خانوادگی، اداره ثبت‌اسناد و امور مالیاتی و غیره پیگیری شوند، به ‌طوری‌که هر یک به طبیعت و مضمون اختلافات مرتبط با آن دعوا می‌پردازند.
۱- دعاوی مالی در کشور امارات متحده عربی
به‌عنوان یکی از متداول‌ترین دعاوی مدنی ، پرونده‌ها در این گستره شامل موارد این‌چنینی هستند:
۱- خسارت از عدم انجام تعهدات قراردادی
 ۲- اختلاف بر سر تفسیر مفاد قرارداد
۳-  تخلفات مالی و مالیاتی
 ۴- اختلاف بر سر تقسیم دارایی‌های مشترک
۵- تضمین اجرای تعهدات مالی
۶- خسارت به اعتبار و عدم تطابق مالی با استانداردهای حسابداری
 ۷-اختلافات مربوط به وام‌ها و بدهی‌های مالی
۸- خسارت به ارزش دارایی‌ها و سهام‌داران
دعاوی مالی مدنی در کشور امارات متحده عربی : این دعاوی معمولاً مربوط به اختلافات مالی و اقتصادی می‌شوند، از جمله اختلافات در مورد قراردادها، بدهی‌ها، خسارت‌ها، امور مالی شخصی و سایر مسائل مالی که می‌توانند منجر به تعیین و تسویه حقوق و تعهدات مالی شوند.
دعاوی مالی تجاری در کشور امارات متحده عربی : این دعاوی مرتبط با امور تجاری و تجارتی هستند، از جمله اختلافات بین شرکت‌ها، قراردادهای تجاری، رقابت تجاری، مسائل مالی مرتبط با شرکت‌ها و سایر مسائل مالی در حوزه تجارت.

۲- دعاوی غیرمالی در کشور امارات متحده عربی
این دعاوی نیز در سه دسته‌بندی اصلی تقسیم می‌شوند و مثال‌هایی برای آن‌ها شامل این مواد است:
مانند:
۱- اختلافات خانوادگی و طلاق
۲-  ادعاهای توهین و تجاوز به حریم شخصی
۳-  اختلافات مربوط به حقوق بشر و مدافعان حقوقی
۴- ادعاهای تبعیض نژادی یا جنسیتی
 ۵- دعاوی مربوط به حقوق مالکیت فکری و نقض حقوق تکنولوژی
۶- اختلافات مربوط به تعارض منافع و رفتارهای نامناسب در محیط کاری
۷- ادعاهای نقض حقوق محیط زیستی
۸-  دعاوی مربوط به حقوق شهروندی و حقوق مهاجرین
دعاوی خانوادگی: این دعاوی مرتبط با امور خانوادگی و روابط خانوادگی هستند، از جمله طلاق، نفقه، تقسیم دارایی، حضانت، مسائل مرتبط با فرزندان و سایر مسائل خانوادگی.
دعاوی حقوقی شخصی در کشور امارات متحده عربی : این دعاوی مرتبط با حقوق شخصی و حقوق مدنی افراد هستند، از جمله اختلافات در مورد حقوق ملکی، حقوق مالکیت، حقوق و تعهدات قراردادی، تخلفات مدنی و سایر مسائل حقوقی که مستقیماً به افراد و حقوق آنها مربوط می‌شود.
دعاوی جنایی غیرمالی در کشور امارات متحده عربی : این دعاوی مرتبط با جنایاتی هستند که مرتبط با حقوق فردی و اجتماعی هستند، از جمله قتل، آزار و اذیت، تهدید، تجاوز و سایر جرایم کیفری که منجر به تعقیب و محاکمه فرد متهم می‌شوند.

ویژگی‌های دعاوی مدنی در کشور امارات متحده عربی
دعاوی مدنی در امارات به‌ عنوان یک بخش مهم از سیستم مدنی ، ویژگی‌های مختلفی دارند که باید مورد توجه قرار گیرند. اولاً، دعاوی مدنی معمولاً بر پایه‌ی تعارض منافع یا نقض حقوق قانونی پیش می‌روند. در این نوع دعاوی، طرفین به دنبال حل‌وفصل مسائلی هستند که ممکن است به تضاد با قوانین و مقررات مربوطه بینجامد.
در تکمیل یک کلیت، انواع دعاوی مدنی معمولاً نیاز به تخصص مدنی دارند. این به این معناست که طرفین باید با قوانین، مقررات و رویه‌های قضایی مرتبط با موضوع خود آشنا باشند و از تخصص یک وکیل حرفه‌ای بهره‌مند شوند.
از طرفی، دعاوی مدنی در امارات ممکن است مراحل مختلفی را شامل شود از جمله: تدوین دادخواست، جمع‌آوری شواهد و مدارک، حضور در دادگاه، مذاکره، و در برخی موارد، تجدیدنظر در دادگاه‌های عالی. این مراحل نیازمند توانایی استدلال قوی، مطالعه دقیق و دانش قانونی است.
ضمن این تفاسیر، دعاوی مدنی یک فرآیند پیچیده و چالش‌برانگیز است که نیازمند دقت، تخصص و تعامل مؤثر با وکلا و قضات می‌باشد.
۱- پیچیدگی
 ۲- نیاز به دانش حقوقی
 ۳- رسمیت و قانونی‌بودن
  ۴- تنوع در موضوعات
۵- استفاده از مراجع قضایی
 ۶- مدت‌زمان متغیر برای حل‌وفصل
 ۷- نیاز به مدارک و شواهد
 ۸- حضور وکیل یا مشاور حقوقی
 ۹- تاثیرات مالی و اجتماعی
 ۱۰- پیگیری و اجرای تصمیمات
ارکانی است که این پرونده‌ها را از سایر موارد متمایز می‌سازد.

اهمیت و ضرورت انتخاب وکیل حرفه‌ای برای دعاوی مدنی
انتخاب یک وکیل حرفه‌ای برای دعاوی حقوقی امری بسیار کلیدی، استراتژیک و حساس است که از اهمیت بسزایی برخوردار است. وکیلان حرفه‌ای با تجربه و مهارت لازم، به شما کمک می‌کنند تا در مواجهه با مسائل حقوقی پیش رویتان، از حقوق و مزایای خود بهترین استفاده را ببرید. انتخاب صحیح یک وکیل با مراجعه به نظرات و توصیه‌های مردمی، بررسی تخصص و تجربه وکیلان مختلف، و ارزیابی قدرت ارتباطی و تعاملی آن‌ها صورت می‌پذیرد.
به طبع در انواع دعاوی مدنی ، وکلای حرفه‌ای در کشور امارات قادرند راهنمایی‌های لازم را در مورد موضوعات قانونی ارائه دهند، به شما در تدوین استراتژی‌های مدنی کمک کنند و در مراحل مختلف دعوا، از جمله دادخواست، دفاع، مذاکرات و حل اختلاف به شما همراهی نمایند، بنابراین، انتخاب یک وکیل حرفه‌ای با دقت و توجه به این نکات اساسی، به شما در دستیابی به نتایج مطلوب و حفظ حقوق شما کمک خواهد کرد.
۱-  تجربه و تخصص حقوقی
۲- دانش قوانین و مقررات
 ۳- مدرک و مجوز رسمی
 ۴- نمایندگی موثر در دادگاه
  ۵- تهیه و ارائه مستندات و شواهد
۶-   ایفای نقش در رسیدگی به دعاوی
۷-   حفظ حقوق و منافع موکل
۸-  اطلاعات به‌روز و پیگیری مستمر
۹-  رعایت اخلاقیات حرفه‌ای
۱۰-  ارتباط و تعامل موثر با مشتریان

نکات مهم در مورد انواع دعاوی حقوقی و رسیدگی به آن‌ها
رسیدگی به دعاوی حقوقی یک فرآیند پیچیده است که نیازمند دانش و تجربه حقوقی است.
 نوع دعوی: دعاوی حقوقی می‌توانند در زمینه‌های مختلفی از جمله حقوق مدنی، حقوق کیفری، حقوق تجاری، حقوق خانواده و … باشند. برای رسیدگی به هر دعوی، نیاز است که نوع دعوی مشخص شود و به تمامی جنبه‌های آن توجه شود.
 مراحل رسیدگی: مراحل رسیدگی به دعاوی حقوقی شامل مراحل اولیه مانند ثبت دعوی، تدوین ادله، جلسات دادگاه، دادن نظرات حاکمیت قضایی و اجرای حکم می‌شود. آشنایی با این مراحل و نحوه پیشروی در هر مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است.
 حقوق و تکالیف طرفین: در هر دعوی، طرفین حقوق و تکالیف مختلفی دارند. آشنایی با این حقوق و تکالیف می‌تواند به موثرتر رسیدگی به دعوی کمک کند.
 مستندات و ادله: جمع‌آوری و ارائه مستندات و ادله مربوط به دعوی از اهمیت بسیاری برخوردار است و ادله قوی پرونده می‌توانند نقش موثری در قضاوت داوران و قضات داشته باشند.
در مجموعه رسیدگی به این پرونده‌ها باید زیر نظر وکیل متخصص و با تجربه به جهت احقاق حقوق و بهره‌گیری از ماده، بند و تبصره‌های قانونی انجام گردد.
موسسه حقوقي مهاجرتی یسنا هميار و پشتيبان شماست.
در اين همياري چتر امنيت و اطمينان خاطر بر كليه روابط تجاري شما سايه انداز خواهد بود. ما با ارائه خدمات مشاوره اي و حقوقي تخصصي به شما همواره حقوق شما را تضمين كرده و به شما اين اطمينان خاطر را مي دهيم كه حق را مي شود محافظت نموده و در جريان رسيدگي آنرا احقاق نمود.
مدیر عامل موسسه حقوقی و مهاجرتی یسنا
مهدی افشارزاده